Dva spasilačka tima FUCZ učestvovala u uspješno izvedenoj vježbi evakuacije putnika iz kabina na Trebevićkoj žičari

Dobro obučenim i opremljenim spasiocima ni loše vrijeme nije predstavljalo problem da efikasno, brzo i zajednički djeluju u nepredviđenim okolnostima i oslobode putnike koji su bili zarobljeni u kabinama na 40 metara visine. Iako je poznato da su vrlo male šanse da žičara zakaže, svakako treba predvidjeti i tu mogućnost kako bi se efikasno odgovorilo i u takvim situacijama. Potrebno je otkloniti i dodatne nedostatke na trasi žičare a sve u cilju maksimalne zaštite života putnika i spasilaca.

Jučer je na lokalitetu kojim se proteže trasa Trebevićke (Sarajevske) žičare, dan uoči njenog puštanja u rad nakon 26 godina, izvedena vježba pod nazivom “Evakuacija sa Sarajevske žičare”, koja je, prema predviđenom scenariju, usljed mehaničkog kvara stala a putnici ostali “zarobljeni” u kabinama.

Od ukupno 75 učesnika (spasilaca) u ovoj vježbi 46 je bilo iz Federalne uprave civilne zaštite (FUCZ), a ostali iz Alpinističkog tima FUP-a, iz Jedinice za podršku MUP-a Kantona Sarajevo, Gorske službe spašavanja “Trebević” i iz JP “Sarajevo”, koje inače gazduje Trebevićkom žičarom i Vijećnicom. U slučaju eventualne dodatne pomoći bili su prisutni i vatrogasci, Hitna pomoć KS i pripadnici Stanice policije Stari Grad Sarajevo.

Radne lokacije i korpe sa “zarobljenim putnicima”, na visini od 40 metara, bile su između stubova 7-8 (Zaštićeno područje “Trebević”), 6-7 (iznad Čoline kape) i 3-4 (Osnovna škola na Hridu).
Po izuzetno lošem vremenu, što i odgovara realnoj situaciji u kojoj se može očekivati zastoj žičare, članovi dva spasilačka tima FUCZ svoj zadatak su izvršili u predviđenom vremenskom roku, pri čemu su iskazali visok nivo profesionalnosti i osposobljenosti za ovakvu vrstu poslova. Uz sav uloženi napor spasilačkih timova FUCZ da zadatak obave najbolje što mogu, susretali su se sa određenim poteškoćama koje su umnogome otežavale i usporavale sam rad. Identifikovani su i određeni tehnički  problemi koji potencijalno mogu biti opasnost za sam rad spasilaca ali i putnika koje će JP “Sarajevo” u narednom periodu trebati otkloniti u cilju veće sigurnosti i efikasnijeg reagovanja u nepredviđenim situacijama.

Vježba je pokazala da više različitih organizacija može zajedno raditi na istim poslovima i zadacima, te dobrom koordinacijom i organizacijom umnogome ubrzati rješavanje nastalih situacija i otklanjanja posljedica u neplaniranim okolnostima.

Dio opreme za spašavanje s visina, koju su koristili pripadnici spasilačkih timova, FUCZ je ustupila Turska agencija za saradnju i koordinaciju/Turkish Cooperation and Coordination Agency – TIKA) sa kojom FUCZ sarađuje kroz programe edukacije u oblasti prirodnih i drugih nesreća koje ova Agencija provodi na području BiH.

Iako stručnjaci ističu da su vrlo male šanse da žičara zakaže, svakako treba predvidjeti i tu mogućnost kako bi se efikasno odgovorilo i u takvim situacijama i građani bili sigurni.